- Головна /
- Історія та місія коледжу
Історія та місія коледжу
Сучасний навчальний заклад - Відокремлений структурний підрозділ «Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету» в свої 58 років пройшов кілька етапів розвитку.
І етап - 1965-1969 рік
Директор - ветеран Великої Вітчизняної війни Кушнір Василь Петрович
Заступник з навчальної роботи – Осориб Людмила Василівна.
Наказом Міністерства торгівлі №191 від 15.05.1965року з 1 липня 1965року на базі існуючої школи торгово-кулінарного учнівства створено Хмельницький технікум радянської торгівлі.
Підготовка фахівців здійснювалася за денною та заочною формами навчання зі спеціальностей:
- Товарознавство і організація торгівлі продовольчими товарами;
- Товарознавство і організація торгівлі промисловими товарами;
- Технологія приготування їжі.
Перший прийом здійснювався на базі 8-річної школи в 1965році.
Перший випуск спеціалістів в технікумі відбувся в 1967 році , в кількості 30 осіб –студентів заочної форми навчання за рахунок студентів, які в 1965 році були переведені з Могилів-Подільского технікуму системи Міністерства торгівлі.
Перший випуск спеціалістів з денної форми навчання технікуму відбувся у 1968 році. Це було 111 товарознавців–випускніків груп ТПДТ-1, ТПДТ-2, ТПМТ-1 і ТПМТ-2.
Техніки-технологи з груп ТПЇ-1 і ТПЇ-2 випускалися навесні 1969 року.
З випускників першого випуску викладачами сучасного коледжу були Галка (Петришина) Зоя Федорівна, Туржанська Ромальда Іванівна, керує Хмельницьким рестораном „Україна” Водовоз (Толмачева) Людмила Іванівна.
ІІ етап 1969-1986
Директор - ветеран Великої Вітчизняної війни, Іващенко Андрій Микитович з династії працівників торгівлі.
Заступник з навчальної роботи – Гурницька Лідія Яківна, якій в 198—було присвоєно високе звання Заслужений працівник освіти.
Навчальний заклад розвивався, було збудовано чотирьохповерхове приміщення студентського гуртожитку по вул. Тернопільска, 5.
Кращі викладачі технікуму Степовик Валентина Василівна та Степанова Софія Нікітична були нагороджені державними відзнаками – орденами „Трудового Червоного прапора”.
В технікумі в цей час працювали ветерани та учасники Великої Вітчизняної війни Гайнутдінов Федор Григорович, Матусов Михаїл Матвійович, Кришталь Василь Федорович, Дериконь Федір Никонович, які мали державні нагороди.
Викладачі співпрацювали з міським та обласним управліннями торгівлі з розвитку освітянських технологій, впроваджували ділові ігри та заняття на підприємствах –базах практики.
Ведучі викладачі-спеціалісти цього періоду – Рябухіна Людмила Федорівна, Палкіна Неля Андріївна, Прик Лілія Петрівна, Шульженко Наталія Василівна, Шульц Ядвіга Йосипівна, Слободянюк Микола Денисович, Шокур Григорій Іванович та ін.
Технікум перейшов на підготовку спеціалістів на базі повної середньої освіти з 1980року. Перша група - ТПД-30.
ІІІ етап 1986-1991
Директор - Гурницька Лідія Яківна - заслужений працівник освіти, депутат Хмельницької міської ради народних депутатів
Заступник з навчальної роботи – Корнієнко (Михайленко) Раїса Василівна
У 1987 році в технікумі розпочато підготовку спеціалістів за цільовими замовленнями для Хмельницького облплодоовочпрому, всього було підготовлено до 150 спеціалістів у 5 групах.
В 1987 році закінчено будівництво їдальні коледжу. Шеф-кухарем була призначена випускниця технологічного відділення заочної форми навчання Присич (Гнатюк) Катерина Гнатівна. З цього часу всі студенти та працівники забезпечені гарячим харчуванням, а студенти технологічного відділення-новою базою практики.
За наказом Міністерства торгівлі України №91 від 19.01.1991року технікум було перейменовано у Хмельницький комерційний технікум і розпочато підготовку фахівців за спеціальністю „Комерційна діяльність”.
Перші випускники цієї спеціальності сьогодні працюють в коледжі – Шавлач (Соколова) Лариса Сергіївна –зав.заочного відділення; Гнатюк (Шмерко) Олена Петрівна –викладач фінансових дисциплін, аспірантка Академії прикордонних військ; Демьянська (Мітрофанова) Надія Миколаївна- майстер виробничого навчання.
Випускник КД-6 Оніщук Іван Васильович займає посаду директора Хмельницької кондитерської фабрики.
ІV етап 1991-2000
З 1991 по 1996 рік в технікумі здійснювалася підготовка спеціалістів –товарознавців непродовольчих товарів для торговельних підприємств Вінницької області за державним замовленням. Випускники ТПМ-45, ТПМ-48 за денною формою навчання та гр..ТПМ-65 за заочною формою навчання були направлені в торговельні підприємства міста Вінниця та Вінницької області.
З 1998 року в технікумі розпочата підготовка фахівців зі спеціальності „Фінанси” та „Біржова діяльність”.
З 1997 року наказом Міністерства освіти України №128 п.3 від 20.06.1997року, технікум перейменовано у Хмельницький економічний технікум і включено до складу Київського державного торговельно-економічного університету.
V етап 2000-2008
Директор - Гурницька Лідія Яківна - заслужений працівник освіти, депутат Хмельницької міської ради народних депутатів
Заступник з навчальної роботи – Найдук Галина Іванівна
У 2000році Київський державний торговельно-економічний університет перейменовано у Київський національний торговельно-економічний університет.
З 2005 року розпочалась підготовка молодших спеціалістів за спеціальностями „Комерційна діяльність” і „Діловодство”.
За наказом КНТЕУ № 258 від 31 січня 2006 р. відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 45 від 26 січня 2006р. “Про реорганізацію Хмельницького економічного технікуму КНТЕУ” створено Хмельницький торговельно-економічний коледж КНТЕУ як відокремлений структурний підрозділ Київського національного торговельно-економічного університету, з окремими правами юридичної особи на базі Хмельницького економічного технікуму КНТЕУ, що ліквідується.
В цей період в коледжі особлива увага приділялась навчанню викладачів в аспірантурі та магістратурі.
VІ етап 2008-2018
Директор – Трішкіна Ніна Іванівна – кандидат економічних наук, доцент член науково-методичної комісії з економіки та підприємництва підкомісії з товарознавства і торговельного підприємництва, викладач вищої категорії, викладач-методист.
Заступник з навчальної роботи – Найдук Галина Іванівна, викладач вищої категорії, викладач-методист, магістр менеджменту організацій
У регіональному рейтингу популярності у форматі конкурсу «Людина року - 2009» в номінації «Науковець» переможцем стала директор коледжу Трішкіна Н.І. У 2012 році директор коледжу отримала наукове звання доцента; Хмельницьку обласну премію імені Миколи Дарманського в галузі освіти і стала переможцем у номінації «Кращий директор вищого навчального закладу І-ІІ рівнів акредитації»; членський квиток Всеукраїнської громадської організації Українського товариства товарознавців і технологів, що підтверджує її членство в Українському товаристві товарознавців і технологів та Міжнародному товаристві товарознавців і технологів. Це дає право на участь у проведенні незалежних споживчих експертиз, консалтингу з товарознавства і технології, заходах УТТТ.
Великою заслугою коледжу є отримання у 2013 році Сертифікату на систему управління якістю, який посвідчує, що система управління якістю стосовно надання освітянських послуг відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 : 2009 «система управління якістю. Вимоги».
Проаналізувавши соціально-економічний розвиток Хмельницької області та збільшення потреби регіону у висококваліфікованих фахівцях у 2013 році проведена ліцензійна експертиза спеціальностей «Бухгалтерський облік» та «Інформаційна діяльність підприємства», проведений перший набір студентів у 2014 році.
Основні напрямки діяльності колективу коледжу на перспективу сплановані на ювілейній першій педраді 50-го року діяльності навчального закладу.
VІI етап з 2019 року
Директор – Гребінська Світлана Іванівна – кандидат економічних наук, викладач вищої категорії, викладач-методист.
Заступник з навчальної роботи – Найдук Галина Іванівна, викладач вищої категорії, викладач-методист, магістр менеджменту організацій.
У 2018-2019 н.р. розпочато підготовку бакалаврів зі спеціальності «Облік і оподаткування».
У коледжі працює навчально-консультативний центр Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ, де студенти коледжу можуть продовжувати навчання для здобуття освітнього ступеня «бакалавр» за спеціальностями:
- «Фінанси, банківська справа та страхування»
- «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
- «Готельно-ресторанна справа»
- «Харчові технології»
Безумовною запорукою якості підготовки фахівців є кадровий потенціал педагогічного колективу. На сьогоднішній день у коледжі працює 12 кандидатів наук, що становить 20% від загальної чисельності педагогічних працівників.
Головні завдання педагогічного колективу базуються на принципах високого професіоналізму, компетентності, сучасних інновацій.
VІІI етап 2020-2021 роки
Директор – Гребінська Світлана Іванівна – кандидат економічних наук, викладач вищої категорії, викладач-методист.
Заступник з навчальної роботи – Савіцька Лілія Петрівна - викладач вищої категорії, викладач-методист.
Успішно ліцензовано спеціальності 073 Менеджмент та 241 Готельно-ресторанна справа (наказ МОН України від 15.06.2020.р. №164-л «Про ліцензування освітньої діяльності»).
У 2020 році успішно пройдено акредитацію освітньої програми «Облік і оподаткування» за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти (сертифікат № 509 від 23.07.2020).
У 2020 році згідно наказу КНТЕУ № 3064 від 22.10.2020 Хмельницький торговельно-економічний коледж КНТЕУ перейменовано на Відокремлений структурний підрозділ «Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж КНТЕУ».
У 2021 році розпочато набір здобувачів освіти за оновленими освітніми програмами:
- Маркетингова діяльність
- Логістичний менеджмент
- Підприємництво, торгівля та управління бізнесом
Активно продовжує працювати Навчально-консультативний центр Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ, де студенти коледжу можуть продовжувати навчання для здобуття освітнього ступеня «бакалавр» за спеціальностями:
- «Фінанси, банківська справа та страхування»
- «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
- «Економіка
- «Харчові технології»
Безумовною запорукою якості підготовки фахівців є кадровий потенціал педагогічного колективу. На сьогоднішній день у коледжі працює 13 кандидатів наук, що становить 22% від загальної чисельності педагогічних працівників.
Головні завдання педагогічного колективу це перехід на рівень сучасних світових педагогічних технологій і стандартів освітньої, наукової та науково-методичної роботи для реалізації освітнього процесу, спрямованого на формування і становлення особистості майбутнього фахівця, здатного до самоосвіти та самореалізації в ринкових умовах.
The college is aimed primarily at providing necessary conditions for receiving higher education by the Ukrainian citizens according to their vocations, interests, and abilities taking into account regulatory requirements in the sphere of vocational and higher education.
Turning the pages of history of Khmelnytsky Trade and Economic College of Kyiv National University of Trade and Economics we turn back to 1965 when the already existing School of trade and culinary apprenticeship was transformed into Khmelnytsky Technical school of Soviet trade.
The students were admitted after completing 8 years of school education.
In the year 1991 the technical school was renamed into Khmelnytsky Commercial Technical School.
All the changes in society, state and education system clearly defined the place of the educational establishment.
More than 16 thousand of junior specialists in different branches of economy graduated from the college during its fifty-year history.
The college graduates are the pride of the educational establishment. They honorably represent it at regional enterprises and institutions, as well as those of CIS countries from the Carpathian Mountains to the Far East and from Norilsk to Kazakhstan.
Many graduates finished higher educational intuitions and hold senior posts in commercial enterprises, institutions of restaurant industry, etc.
Stable and creative staff works at college. This is the staff of like-minded people who constantly bring into their activities new ideas, new pedagogical technologies, interactive and active learning methods, creativity and diversity into the work with students.
Young teachers, who pick up the baton from the master-lecturers, are gaining experience.
Material and technical basis of education was improved, new classrooms and laboratories were created in college.
In total, the college has 23 educational rooms, 6 laboratories including 4 computer laboratories, an assembly hall, a gymnasium, a library with a reading room, a medical centre, a dormitory, an educational and production dining room and a buffet.
The process of education in college is complete and differential in its nature; it is subject to pedagogical canons and laws. It is based on humanistic ideas, and its guidelines are consistent with the best achievements of the world civilization.
The college created the appropriate starting conditions for the formation of originative, highly moral, national oriented expert. Innovative activity of students, their NGOs and associations are supported continuously, that promotes each student active social position, high human culture and a sense of personal importance for the society.
Regular activity of students’ clubs, sport groups, charitable organizations and other extracurricular activities maintain and increase national heritage of classical pedagogy and valuable College traditions.
Practical training of College students is conducted on the basis of existing trade and restaurant enterprises and organizations, public institutions and private firms. The selection of practice bases depends on the requirements of professional training.
Entering the College into the structure of Kyiv National University of Trade and Economics helped to improve the quality of young specialists according to the requirements of modern society, economy, and other fields of human activity.
These changes are related to integration of curricula, training college teachers in the relevant departments of the University, improving scientific and methodical disciplines complexes and modern methodology of training, strengthening of educational and material resources.
College confidently moves into the future. It includes new tasks, thoughts and ideas: modernization of educational material base, and the opening of new specialties, improving teacher skills, publishing books, textbooks, practice organization, leisure of students.
Teaching staff which is based on the principles of continuity confidently look to the future, our teachers are full of creative strength and energy for the preparation of junior specialists able to work in the current economic conditions.
ІХ етап 2022-2023 роки
Директор – Гребінська Світлана Іванівна – кандидат економічних наук, викладач вищої категорії, викладач-методист.
Заступник з навчальної роботи – Савіцька Лілія Петрівна - викладач вищої категорії, викладач-методист.
У 2022 році згідно наказу КНТЕУ № 374 від 25.01.2022 Відокремлений структурний підрозділ «Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж КНТЕУ» перейменовано на Відокремлений структурний підрозділ «Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету».
Розроблено і укладено новий Колективний договір між адміністрацією та профспілковим комітетом ВСП «ХТЕФК ДТЕУ» на 2022-2027 роки (затверджений загальними зборами трудового колективу від 01.02.2022).
Організація освітнього процесу у 2021-2022 н.р. проводилася переважно у дистанційній формі у зв’язку із карантином спричиненого коронавірусом SARS-CoV-2, а з 24.02.2023 із введенням військового стану. Викладачі коледжу перейшли на використання пакету хмарних сервісів Google Suite for Education; створено корпоративні аканти для всіх учасників освітнього процесу у G Suite for Education від компанії Google.
У 2022 році розпочато набір здобувачів освіти за новою освітньо-професійною програмою «Агробізнес та підприємництво».
2022-2023 н.р. проходив у змішаній формі навчання, групи нового набору навчалися офлайн, а групи перевідного контингенту у дистанційній формі з використанням хмарних сервісів Google Workspace for Education Fundamentals.
У 2023 році успішно пройдено акредитацію освітньо-професійних програм «Облік і оподаткування» (сертифікат № 003702 від 29.06.2023) та «Готельно-ресторанна справа» (сертифікат № 003703 від 29.06.2023).
У період з 06.02.2023 по 10.02.2023 року викладачі коледжу пройшли закордонне стажування у Міжнародній академії прикладних наук м. Ломжі (Польща) на тему «Цифрова трансформація та диджитал технології в системі сучасної економічної освіти, науки і практики». За результатами стажування були опубліковані статті в ЧАСОПИСІ SJ-EKONOMICS та отримані сертифікати MANS на 30 годин (1 кредит ЄКТС).
У квітні 2023 року проведено Міжнародний науково-практичний вебінар «Інтеграція економічної освіти, науки і практики з європейським освітнім простором: довід і перспективи» (MANS – Ломжа/Польща – ВСП «ХТЕФК ДТЕУ»).
Педагогічні працівники коледжу активно займаються науковою роботою про, що свідчить проведення ряду науково-практичних та науково-теоретичних конференцій.
Головні завдання педагогічного колективу це запровадження технології навчання, що ґрунтуються на новітніх методологічних засадах та сучасних дидактичних принципах; впровадження в освітній процес програмних продуктів та сучасних інформаційно-цифрових технологій; залучення учасників освітнього процесу до волонтерської діяльності в період воєнного стану; забезпечення дотримання норм академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу; активне залучення стейкхолдрів до освітнього процесу.
IXth stage - 2022-2023
Director - Svitlana Ivanivna Hrebinska - candidate of economic sciences, teacher of the highest category, teacher-methodologist
Deputy Director of Studies - Liliya Petrivna Savitska - teacher of the highest category, teacher- methodologist
In 2022, according to KNUTE order No. 374, dated 25.01.2022, the Separate Subdivision "Khmelnytskyi Professional College of Trade and Economics of KNUTE" was renamed into the Separate Subdivision "Khmelnytskyi Professional College of Trade and Economics of State University of Trade and Economics".
A new Collective Agreement was developed and concluded between the administration and the trade union committee of the SS "HPCTE of SUTE" for the years 2022-2027 (approved by the general staff meeting on February 1, 2022).
The educational process in 2021-2022 was organized mainly remotely in connection with the quarantine caused by the SARS-CoV-2 coronavirus, and from 24.02.2023 with the introduction of martial law. College teachers switched to using the Google Suite for Education cloud service package; corporate accounts were created for all educational process participants in G Suite for Education from Google.
In 2022, the enrollment of students under the new educational and professional program "Agribusiness and Entrepreneurship" began.
2022-2023 study year took place in a mixed form of education, the first course groups studied offline, and the groups of the senior courses studied remotely using the Google Workspace for Education Fundamentals cloud services.
In 2023, the accreditation of the educational and professional programs "Accounting and taxation" (certificate No. 003702 dated 06.29.2023) and "Hotel and restaurant business" (certificate No. 003703 dated 06.29.2023) was successfully completed.
In the period from 06.02.2023 to 10.02.2023, college teachers completed an international internship at the International Academy of Applied Sciences in Łomża (Poland) on the topic "Digital transformation and digital technology in the system of modern economic education, science and practice." As a result of the internship, articles were published in the SJ-EKONOMICS MAGAZINE and MANS certificates were obtained for 30 hours (1 ECTS credit).
In April 2023, the International scientific and practical webinar "Integration of economic education, science and practice with the European educational space: evidence and prospects" was held (MANS - Łomża /Poland - SS "HPCTE of SUTE").
The college teaching staff are actively engaged in scientific work, which is evidenced by holding of a number of scientific-practical and scientific-theoretical conferences.
The main teaching staff tasks are as follows: the introduction of educational technology based on the latest methodology and modern didactic principles; introduction of software products and modern information and digital technologies into the educational process; involvement of educational process participants in volunteer activities during martial law; ensuring compliance with norms of academic integrity by all educational process participants; active involvement of stakeholders in the educational process.